Obsługa osób ze szczególnymi potrzebami – kurs na zamówienie

Kurs „Obsługa osób ze szczególnymi potrzebami” przekazuje praktyczne informacje, w jaki sposób profesjonalnie obsłużyć osoby ze szczególnymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnościami w instytucjach kultury i organizacjach pozarządowych.

Kategoria:

Obsługa osób ze szczególnymi potrzebami – kurs na zamówienie

Osoby ze szczególnymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnościami, to coraz większa część naszego społeczeństwa. Chcą na równi uczestniczyć we wszystkich obszarach życia społecznego, dlatego są coraz częstszymi gośćmi w każdej organizacji i instytucji zajmującej się szeroko rozumianą kulturą.    Jednak, aby osoby ze szczególnymi potrzebami czuły się u nas dobrze, chciały uczestniczyć w działaniach i wydarzeniach, niezmiernie ważna jest ich odpowiednia i profesjonalna obsługa. 

Obsługa osób ze szczególnymi potrzebami – omawiane zagadnienia

Nasz kurs obejmuje podstawowe zagadnienie dotyczące obsługi osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób niepełnosprawnościami  w instytucjach i innych organizacjach związanych z kulturą, niezależnie od ich wielkości i rodzaju. Trzeba bowiem pamiętać, że przyswojenie zasad prawidłowej obsługi osób z niepełnosprawnościami powinno dotyczyć wszystkich instytucji lub organizacji oraz każdego ich pracownika. Podczas szkolenia dowiesz się kim tak naprawdę są osoby ze szczególnymi potrzebami i w jaki sposób profesjonalnie obsłużyć osoby z różnego rodzaju dysfunkcjami i barierami. W trakcie szkolenia poznasz praktyczne aspekty obsługi klienta i  savoir-vivre oraz poznasz dobre praktyki, które będziesz mógł zastosować w swojej instytucji.

Cel kursu:

Kurs „Obsługa osób ze szczególnymi potrzebami” przekazuje praktyczne informacje, w jaki sposób profesjonalnie obsłużyć osoby ze szczególnymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnościami w instytucjach kultury i organizacjach pozarządowych. 

Obsługa osób ze szczególnymi potrzebami – adresaci kursu:

  • Kadra zarządzająca i pracownicy centrów, ośrodków i domów kultury, bibliotek, muzeów, teatrów oraz agencji eventowych
  • Koordynatorzy dostępności w instytucjach kultury i jednostkach samorządu terytorialnego
  • Osoby zainteresowane problematyką obsługi klienta w kulturze.

Plan kursu:

  • Osoby ze szczególnymi potrzebami – nie tylko niepełnosprawne!
  • Utrudnienia w komunikacji – bariery i stereotypy
  • Zasady savoir – vivre w obsłudze klienta
  • Asertywność w kontakcie z osobami ze szczególnymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnością
  • Obsługa osób z różnymi typami niepełnosprawności
  • Dobre praktyki w komunikacji z osobami z niepełnosprawnością. 

Organizator

EU-Expert

Trener: Witold Gajda – od ponad 20 lat związany z branżą kulturalną i organizacjami pozarządowymi. Trener, dziennikarz, twórca projektów, ekspert ds. działań partycypacyjnych i dostępności oraz koordynator w grantach finansowanych przez PFRON i Narodowe Centrum Kultury.  Od wielu lat prowadzi szkolenia stacjonarnie jak i online dla instytucji kultury, firm i organizacji pozarządowych. Na spotkaniach przekazuje słuchaczom jak najwięcej praktycznych informacji, dzięki czemu zdobytą wiedzę potrafią przełożyć na konkretne działania w pracy.

Kurs dostępny na zamówienie – kontakt: biuro@eu-expert.pl

Forma kursu

Stacjonarny lub spotkanie online