Obsługa osób ze szczególnymi potrzebami – kurs na zamówienie
Osoby ze szczególnymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnościami, to coraz większa część naszego społeczeństwa. Chcą na równi uczestniczyć we wszystkich obszarach życia społecznego, dlatego są coraz częstszymi gośćmi w każdej organizacji i instytucji zajmującej się szeroko rozumianą kulturą. Jednak, aby osoby ze szczególnymi potrzebami czuły się u nas dobrze, chciały uczestniczyć w działaniach i wydarzeniach, niezmiernie ważna jest ich odpowiednia i profesjonalna obsługa.
Obsługa osób ze szczególnymi potrzebami – omawiane zagadnienia
Nasz kurs obejmuje podstawowe zagadnienie dotyczące obsługi osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób niepełnosprawnościami w instytucjach i innych organizacjach związanych z kulturą, niezależnie od ich wielkości i rodzaju. Trzeba bowiem pamiętać, że przyswojenie zasad prawidłowej obsługi osób z niepełnosprawnościami powinno dotyczyć wszystkich instytucji lub organizacji oraz każdego ich pracownika. Podczas szkolenia dowiesz się kim tak naprawdę są osoby ze szczególnymi potrzebami i w jaki sposób profesjonalnie obsłużyć osoby z różnego rodzaju dysfunkcjami i barierami. W trakcie szkolenia poznasz praktyczne aspekty obsługi klienta i savoir-vivre oraz poznasz dobre praktyki, które będziesz mógł zastosować w swojej instytucji.
Cel kursu:
Kurs „Obsługa osób ze szczególnymi potrzebami” przekazuje praktyczne informacje, w jaki sposób profesjonalnie obsłużyć osoby ze szczególnymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnościami w instytucjach kultury i organizacjach pozarządowych.
Obsługa osób ze szczególnymi potrzebami – adresaci kursu:
- Kadra zarządzająca i pracownicy centrów, ośrodków i domów kultury, bibliotek, muzeów, teatrów oraz agencji eventowych
- Koordynatorzy dostępności w instytucjach kultury i jednostkach samorządu terytorialnego
- Osoby zainteresowane problematyką obsługi klienta w kulturze.
Plan kursu:
- Osoby ze szczególnymi potrzebami – nie tylko niepełnosprawne!
- Utrudnienia w komunikacji – bariery i stereotypy
- Zasady savoir – vivre w obsłudze klienta
- Asertywność w kontakcie z osobami ze szczególnymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnością
- Obsługa osób z różnymi typami niepełnosprawności
- Dobre praktyki w komunikacji z osobami z niepełnosprawnością.
Organizator
EU-Expert
Trener: Witold Gajda – od ponad 20 lat związany z branżą kulturalną i organizacjami pozarządowymi. Trener, dziennikarz, twórca projektów, ekspert ds. działań partycypacyjnych i dostępności oraz koordynator w grantach finansowanych przez PFRON i Narodowe Centrum Kultury. Od wielu lat prowadzi szkolenia stacjonarnie jak i online dla instytucji kultury, firm i organizacji pozarządowych. Na spotkaniach przekazuje słuchaczom jak najwięcej praktycznych informacji, dzięki czemu zdobytą wiedzę potrafią przełożyć na konkretne działania w pracy.
Kurs dostępny na zamówienie – kontakt: biuro@eu-expert.pl
Forma kursu
Stacjonarny lub spotkanie online