Czy można prowadzić firmę bez marketingu?

  • Awatar użytkownikaDorota Dembska
  • 07 gru, 2023
  • 0 komentarzy
  • 2 min. Czytaj

Czy można prowadzić firmę bez marketingu?

Czy można prowadzić firmę bez marketingu?

Oczywiście że można… ale czy to ma sens to już całkiem inna sprawa…

Marketing w firmie to podstawowe narzędzie, dzięki któremu staniemy się rozpoznawalni.

Wyobraźmy sobie, że przychodzimy do potencjalnego klienta. Nie mamy ze sobą wizytówki, ulotki, ani też żadnego materiału reklamowego, który możemy klientowi zostawić…

Opowiadamy mu o tym co robimy, jacy jesteśmy świetni, itd. Klientowi wszystko się podoba, umawiacie się na telefon lub kolejne spotkanie, kiedy klient będzie potrzebował skorzystać z Twoich usług…

Czy myślisz, że Twój rozmówca zapamiętał wszystko, co mu powiedziałeś na spotkaniu i będzie pamiętał do końca życia, jakie usługi lub produkty oferujesz?

Błąd!

Już następnego dnia nie będzie wiedział, kim jesteś i co robisz, ponieważ inny przedsiębiorca, handlowiec lub sprzedawca spotka się z nim, aby zaoferować swoje usługi, być może takie same jak Twoje. Różnica między wami polega jednak na tym, że Twój konkurent zostawia wizytówkę, katalog, pokazuje atrakcyjną stronę internetową swojej firmy, zostawia próbki produktów…

Chyba już się domyślasz, o Kim klient sobie przypomni, kiedy będzie chciał skorzystać z danej usługi?

No właśnie – nie z Twojej, bo nawet jeśli sobie przypomni, że był kiedyś u niego ktoś z dobrą ofertą, to na pewno nie zapamięta ani twojego nazwiska, ani tym bardziej telefonu – czyli przegrywasz już na starcie

Marketing na dobry początek

Każdy początek biznesu jest inny. Każdy nowy przedsiębiorca jest jak czysta kartka papieru i tylko od nas zależy, czym ją „zapiszemy”. Przede wszystkim kierunek naszego rozwoju zależy od samodyscypliny i naszej „widoczności” w przestrzeni rynkowej czyli od MARKETINGU.

Nigdy marketing nie będzie tak ważną częścią naszej działalności jak na początku. Dlaczego?

Otóż wieloletnie doświadczenie marketingowców i właścicieli firm potwierdza, iż jeśli przedsiębiorcy nie doceniają marketingu na początku działalności, często napotykają na niezliczone problemy, których rezultatem jest często nawarstwianie się błędów, rosnące koszty oraz przede wszystkim brak „widzialności rynkowej” marki i przedsiębiorcy. Brak widzialności i czytelności marki na rynku przekłada się na zmniejszenie liczby klientów, ograniczenie rynku i zysków firmy!

Co w takim razie powinien zrobić początkujący przedsiębiorca? Po prostu marketing potraktować poważnie, nie lekceważąc jego ważnej i niezastąpionej roli w biznesie.
Marketing nie może być postrzegany wyłącznie jako reklama. Obejmuje usługi w bardziej kompleksowym tego słowa znaczeniu, ma na celu wsparcie w ciągłym rozwoju firmy.

Nie jesteś marketingowcem?

To nic, możesz zwiększyć swoje kompetencje w tym zakresie korzystając z szerokiej gamy kursów i szkoleń. My polecamy kursy Marketing w pigułce lub Specjalista ds. marketingu, które odbywają się całkowicie przez internet, przez co można uczyć się w dowolnym dla siebie czasie. Dowiesz się jak opracować strategie marketingowe i rozwijać swoją firmę 🙂